HTML

„Furcsa győzelem bénán és betegen,
A háborúnak vége, azt hiszem….”

(P.U.F.)

éljen.jpgHallottam a fülemben a zúgást, muszáj volt elindulnom…Mintha Csele azt kiabálta volna, „Nemecsek, te nekünk nem köllesz, mert beteg vagy…” Ezt mondta a hang egyfolytában…A zúgás nem maradt abba: Boka is felelősségre vont, hogy nem harcolok. El kellett szöknöm otthonról. Először elestem, ahogy kiugrottam az ágyból, de erőt vettem magamon, és mentem tovább… Futottam, rohantam a GRUND felé, az édes GRUND felé…

Az utcák összemosódtak: a házak imbolyogtak a szemem előtt, a föld akár a víz – úgy hullámzott alattam. Messziről figyelmes lettem a csatakiáltásokra, rohantam hát tovább. Akkor belém hasított az érzés: bajban vannak a Pál utcaiak. Valahogy eltűnt a gyöngeségem. Hirtelen rengeteg erő szállt belém: mintha a végtagjaim megteltek volna vérrel. Szinte berobbantam a Grund ajtaján…. És amit láttam…!

El is felejtettem, milyen nagy Áts Feri. Mennyire erős. Meg kellett akadályoznom, hogy kinyissa a kunyhót, meg kellett mentenem a játszóhelyünket….

A GRUND most örökre a miénk!

Geréb pedig visszatért közénk – nem hazudtam hát az apjának. Már nem áruló. És Boka…Boka János büszke volt rám… „Ezennel kinevezem Nemecsek Ernőt kapitánnyá” – így harsogta. Körülöttem kiabáltak: Éljen Nemecsek! Kirázott a hideg is belé…

Újra együtt leszünk mi, Pál utcaiak a Grundon…Csak ne lenne ilyen hideg és meleg egyszerre….ne fájna így a beszéd, ne jönne ez a sok-sok furcsa kép…. Kalapok szállnak felfele a levegőbe. Az ajtóban meg ott lebeg a gitt.. Mi ez? Boka mosolyog…. Éljen Nemecsek – ezt kiabálják megint.

Nem kell ez, nem kell ezt harsognotok, inkább kiáltsuk megint együtt, hogy

éljen, éljen…..éljen a GRUND!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://moziafejedben.blog.hu/api/trackback/id/tr915838617

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása